U četvrtak, 10. decembra kompanije Manpower i Assert International su imale čast da budu domaćini online regionalnog panela na temu „Liderstvo kroz prizmu regionalnih pozicija“.
Moderatori panela su bili naše kolege Marta Forai, Regional Senior HR Partner Assert i Aleksandar Plavšin, Corporate Affairs Consultant, Manpower. Panelisti koji su govorili o liderstvu iz ugla regionalnih pozicija bili su:
Aleksandra Triantafyllidou, People & Culture Manager, IKEA SEE
Ljubiša Mitof-Višurski, General Manager Adriatic Countries, Abbvie
Branimir Muidža, General Manager, Heidelberg Cement Croatia and B&H
Tokom prvog dijela panela, učesnici su imali prilike da čuju stavove panelista o temama koje predstavljaju izazove za regionalne lidere, sa naglaskom na trenutne globalne trendove. Ljubiša je naglasio da je mobilnost regionalnih rukovodilaca u doba digitalizacije poželjna, jer direktan kontakt još uvek nema supstitut za postizanje motivacije i osnaživanje tima. Aleksandra se nadovezala na temu mobilnosti svojim stavom o važnosti izgradnje povjerenja među ljudima, bez obzira na prostornu distancu timova. Govoreći o povjerenju, naglasila je tri ključne tačke: autentičnost, kreiranje win-win odnosa i „logiku“ poslovnih relacija, kao i da je za lidere ključno da razviju vještinu „više slušanja nego pričanja“. Branimir je ukazao na važnost transparentnosti komunikacije ka svim stejkolderima i šerholderima, ali da i da informacije koje prenosimo treba da budu tačne, jednostavne, razumljive i lake za dalji prenos. Ovo je posebno važno za liderske pozicije, jer upravo rukovodioci treba da budu uzor za zaposlene u kompaniji.
Ključne poruke sa vebinara su:
Produktivan regionalni lider bi trebalo da ima visok nivo socijalne inteligencije koji omogućava da kreira smislen i efikasan kompromis između globalne korporativne kulture, lokalne poslovne kulture, ali vrijednosti i kulture članova tima.
Predispozicija dobre koordinacije je transparentnost u rukovođenju, odnosno da su čitavom timu poznati ciljevi ka kojima je biznis usmjeren, ali i jasna podjela uloga, što bi trebalo da dovede do međusobnog povjerenja, kao jednog od ključih faktora uspješne poslovne saradnje.
Dobar lider teži da različitosti pretvori u šanse, jer različite perspektive na određene poslovne aktivnosti mogu da pomognu u iznalaženju što kvalitetnijih rješenja.
Poslovna transformacija je konstanta u biznisu, a posle pandemije može se zaključiti da su mnoge stvari pod znakom pitanja. Na liderima je da odaberu način na koji će se adaptirati daljoj poslovnoj evoluciji, a ono što je sigurno, to je da regionalni menadžment treba da bude usmjeren na paradigmu balans digitalizacije i “human centric” pristupa.
Izuzetno nam je zadovoljstvo što je panel veoma uspješno realizovan i radujemo se novim zanimljivim diskusijama. Zahvaljujemo se panelistima na učešću, ali i učesnicima na proaktivnoj diskusiji.